19 juni 2014

Mer bröllop

Som sagt, sommaren är här och det är bröllpstider. Här kommer ett bra att ha-kort och två beställningskort
Ett "tryllekort" som jag gjort till Pysselhäxornas utmaning där man skulle använda nåt som ej var inköpt för scrapbooking. Rosetten är gjord av ett band som jag hittat i min farmors sylåda, alltså ej inköpt för scrapbooking.

Ett nästan helvitt kort till stuggrannens son som gifter sig på midsommarafton. Lite "pillergöra" att sätta fast rosorna runt hela hjärtat men det blev snyggt, och det tycker även beställaren.

Insidan på det vita kortet. En ficka som skulle ha lite djup, tanken är att det ska rymmas lite mer än ett vanligt presentkort.

Nästa beställningskort som skulle gå i lila och vitt. fick även lite silverstänk.
Jättesvårt att fota och få fram rätta färgerna men rosorna är lila och vita och nere till höger lila rosenknoppar.

Insidan fått en ficka för pengar eller presentkort.
 


1 kommentar:

  1. Det var jag som fick det lila kortet! Tack ända från själen!!! Blev så glad när jag såg ett välarbetat handgjort kort. Från en kortmakare till en annan, tack!

    SvaraRadera